wtorek, 12 października 2021

Śląski Festiwal Nauki z... Tolkienem

Żródło: Śląski Festiwal Nauki (kliknij)

V Śląski Festiwal Nauki w Katowicach (zdjęcie R. D.)

Z broszury informacyjne 5ŚFN
Szacowny prelegent (fot. Katarzyna Gubała)

[zapraszam też tutaj]

W tym roku dzięki szczęśliwym zbiegom okoliczności zostałem zaproszony jako gość specjalny na prestiżowy festiwal, którego współorganizatorką jest moja Alma Mater - Uniwersytet Śląski. Byłem gościem piątej edycji Śląskiego Festiwalu Nauki. Zaprezentowałem moje badania genealogiczne, genetyczne i historyczne dotyczące rodu J. R. R. Tolkiena. Przy okazji zapoznałem zainteresowanych z metodami takich badań i pokazałem, jak można prowadzić kwerendy archiwalne bez grantów i patronatu uczelni. Mój krótki, czterdziestominutowy wykład był skrótem tego, co możecie obejrzeć i wysłuchać na moim kanale YouTube. Na przykład tutaj:
 
 
... albo tutaj (po angielsku):


Jestem bardzo bardzo wdzięczny organizatorom Śląskiego Festiwalu Nauki, że zainteresowała ich moja praca badawcza, że Tolkien mógł zaistnieć w takim nieoczekiwanym miejscu.
 
To była super ciekawa niedziela. Miałem okazję posłuchać moich ulubionych ludzi mediów i popularyzatorów nauki jak Tomasz Rożek, Artur Andrus, Łukasz Lamża. Spotkałem też kilkoro dawno nie widzianych znajomych. Zupełnym szokiem i niedowierzaniem dla mnie było też to, jak zaistniałem na katowickim rynku 😉:

Próżność Galadhorna mile połechtana (Katowicki Rynek)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz