sobota, 30 pa藕dziernika 2021

Grosza daj Ingvarowi 饾劄饾厾饾厼


Finalizuj臋 w艂a艣nie zakup pi臋knej liry alema艅skiej, kopii liry z VI wieku, kt贸r膮 znaleziono w po艂udniowoniemieckim Trossingen. Lir臋 kupuj臋 od mistrzyni muzyki dawnej, mojej dobrej znajomej, za艂o偶ycielki grupy Peregrina, Agnieszki Budzi艅skiej-Bennett. Jest to Alemannische Leier (Alemannic lyre, lira alema艅ska), a jej budowniczy to Martin Uhlig z Lipska (Leipzig 2011). Koszt tej liry to 600,- EUR. Chc臋 si臋 amatorsko zaj膮膰 muzyk膮, pisa膰 utwory w sindarinie, 艣piewa膰 do akompaniamentu liry teksty tolkienowskie. Mam ju偶 w miar臋 przygotowany g艂os, mam te偶 odpowiedni str贸j z VI wieku. B臋d臋 Bardem Ingvarem.
 
Oryginalna lira z Trossingen (VI w.) posiada wizerunek 12 wojownik贸w
- czy偶by nawi膮zanie do "Helianda" i 12 Aposto艂贸w seniora Jezusa, kt贸rzy s膮 w tym poemacie baronami?

O pierwowzorze mojego instrumentu, o lirze z Trossingen mo偶ecie przeczyta膰 w internecie (np. tutaj). Znalezisko jest dosy膰 艣wie偶e, ma zachowane krewne tylko z Oberflacht no i slynn膮 lir臋 z Sutton Hoo (Tolkienowi by si臋 to podoba艂o). Mojego instrumentu mo偶na pos艂ucha膰 w dw贸ch kawa艂kach na plycie Sacer Nidus:



Sze艣膰set euro to du偶o. Zbieram ju偶 ten fundusz od jakiego艣 czasu. Je偶eli chcesz mnie wesprze膰, do艂o偶y膰 swoj膮 cegie艂k臋, to postaram si臋 odwdzi臋czy膰 artystycznie, nie zapomn臋 o Tobie. Fundatorom zadedykuj臋 pierwszy utw贸r, kt贸ry nagram na YouTube.

Moje projekty mo偶na wspiera膰 na Patronite http://patronite.pl/Galadhorn
 
To jest zdj臋cie mojej liry

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz