środa, 18 listopada 2020

Kto obowiązki nad życie przedkłada...

 
Jestem miłośnikiem dobrych seriali. Już od dawna wielkie wrażenie robi na mnie The Crown na Netfliksie (polecam też Od początku na HBO, który jest równie dobry jak Wielkie kłamstewka...). The Crown, żeby nie poddać się innej koronie... 
 
W drugim odcinku czwartego sezonu The Crown pani premier Margaret Thatcher (grana przez Gillian Anderson, znaną na przykład z Archiwum X) cytuje poetę Chalesa Mackaya. Jej słowa zrobiły na mnie wrażenie, bo przecież nie raz my, ludzie aktywni i nieobojętni na sprawy teraźniejszości, musimy walczyć, a to zyskuje nam nie tylko przyjaciół. A więc w rozmowie z królową Elżbietą II pani Thatcher mówi:

"Nie masz wrogów, powiadasz?
Nie ma czym się szczycić.
Kto obowiązki nad życie przedkłada,
za które odważnym przyszło się chwycić,
wrogów mieć musi.
Skoro nie masz ci wroga,
zasługa twa uboga.
Zdrajcy nie przyłapałeś,
kłamcy nie zdybałeś,
nie zmieniłeś w dobro zła,
w walce tchórzem byłeś wszak".

1 komentarz:

  1. I mnie poruszył ten wiersz. Dlatego go odszukałem. ...Dzięki Tobie i Thatcher. ;) Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń