poniedziałek, 16 marca 2020

Kwarantanna to czterdziesiątnica

"Czterdziestnica, czterdziesiątnica to stara nazwa postu czterdziestodniowego; że zaś dawniej nie tylko post Wielki, ale i adwent trwał dni czterdzieści, więc czterdziestnica lub czterdziesiątnicą nazywano nie tylko Post Wielki, ale i Adwent"
To słowa z Encyklopedii staropolskiej. Włoski odpowiednik tego słowa to quarantanna.

Jakże pasują do obecnej rzeczywistości słowa bł. Anieli Salawy:
«Żyję, bo chcesz;
umrę, kiedy każesz;
zbaw mnie, bo możesz.»
Chcę te słowa mieć na płycie nagrobnej moich rodziców (a kiedyś mojej)

I jeszcze to: dziś zwróciłem po raz pierwszy uwagę na ikonie jasnogórskiej na Niego, na Jego skupioną i współczującą twarzyczkę. Mały Emanuel, Bóg-Z-Nami namalowany z prawdziwym artyzmem:


A zaraz potem moja koleżanka, ewangeliczka, Fiona Warszawska, pokazała mi ikonę jasnogórską w jeszcze innej perspektywie - jako Drogę do Nieba:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz