poniedziałek, 15 lutego 2021

Hortus et bibliotheca


Si hortum in bibliotheca habes, nihil deerit. 

Cyceron, "Ad Familiares" IX, 4 

Jeśli masz ogród i bibliotekę, niczego ci nie brak... Myślę, że Cyceron miał rację i że wynika to stąd, że właściwym miejscem dla Człowieka jest Raj, czyli Ogród i Biblioteka w jednym - oraz Wiele Wiele Więcej...

P. S. Mnie wystarcza moje mieszkanie pełne roślin, różnych orchidei oraz miniaturowy ogród hobbicki na balkonie. No i jeden pokój przeznaczony na moją kochaną bibliotekę (dzięki pandemii miałem i mam wreszcie czas poczytać to, na co nigdy nie było czasu). Maksymę Cycerona mam zapisaną kredą na jednej ze ścian, na mojej kuchennej ścianie tablicowej. Pozdrawiam Was serdecznie i zapytuję, jak Wy radzicie sobie z kwestią ogrodu i biblioteki? 

1 komentarz:

  1. Mój mikro-domek stoi w mikro-ogródku, gdzie siedząc pod kwitnącą jabłonią, wśród pnących róż, bzu i jaśminu, mogę spokojnie wczytywać się w dzieła Tolkiena.
    PS: Oprócz kwiatów wącham też książki ;)

    OdpowiedzUsuń