poniedziałek, 26 marca 2018

"Z Prus do Anglii" – mój nowy tekst o Tolkienach



Muszę się pochwalić. Mam już dwa punktowane naukowe artykuły o moim "Tolkien Ancestry". Sprawa ważna, bo przyda się do planowanego awansu naukowego. Właśnie wczoraj, przy okazji Dnia Czytania Tolkiena krakowski magazyn Ośrodka Naukowego Ficta Facta – Creatio Fantastica nr 2 (57) 2017 opublikował mój najbardziej aktualny i kompletny tekst o genealogii rodziny Tolkienów (całe czasopismo tutaj). Jest oczywiście mnóstwo, mnóstwo materiału, którego nie zmieściłem w artykułach (kolejny ukaże się w czasopiśmie naukowym Przegląd Środkowo-Wschodni). To rzeczy, które kiedyś (może całkiem niedługo?) znajdziecie w książce, którą powoli zbieram (parma, w quenya 'książka' to "coś, co się zbiera razem"). A na razie myślę nad dobrym tekstem po angielsku (dla Tolkien Studies lub Mallorna) oraz artykułami dla Aiglosa, Gens, jakiegoś czasopisma luterańskiego itd. Galadhornie – dasz radę! Tymczasem zapraszam do lektury mojego tekstu z Creatio Fantastica:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz